Sunday, March 30, 2008

Flopp

I gårkväll hittade jag mig själv på dansgolvet på O’learys mitt bland ett gäng peppade paradisio-fans som diggade vilt. Ja, ni vet hon som sjöng (och tydligen fortfarande sjunger) bailando för sisådär 10 år sen. Hon stod på scen i trashig vit peruk och kråmade sig i en svart spetskorsett i ett halvhjärtat försök att mima till playbacken. Oh yes. Folk hoppade och skrek och filmade med sina mobiler. Det var nästan som att vara på konsert. Jag försökte spela med ett tag men sen gav jag upp. Det hela var rätt sorgligt.

HUR hamnade vi där?
1. När band inte är tillräckligt bra för att spela på umeå open får de spela på Olles.
2. När studenter inte har tillräckligt mycket pengar måste de gå på olles istället fär Umeå Open.

I taxin på vägen hem:
E: hörru, vad är detta för B-ig taxi? Du har ju inget guitar hero i bilen!

No comments: